پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183378
کمالوندي در گفت‌وگو با شبکه آي تي وي نيوز
ايران در اجراي تعهداتش در برجام با احتياط و نه با شتاب عمل مي‌کند/ مصاحبه با دانشمندان هسته‌اي ايران با بهانه‌هاي ساختگي ميسر نيست
تاریخ انتشار : 1394/08/06 09:19:36
نمایش : 1264
يک شبکه خبري انگليس در اقدامي نادر ضمن بازديد از تاسيسات هسته‌اي ايران با سخنگوي سازمان انرژي اتمي ايران نيز ديدار و گفت‌وگو نمود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «راجح عمر» خبرنگار شبکه خبري «آي تي‌وي نيوز»انگليس در فرصتي نادر ضمن اشاره به ملاقات از يکي از تاسيسات هسته‌اي ايران در وبگاه اين شبکه نوشت: اين ديدار بازديدي از يکي از تاسيسات هسته‌اي، تحقيقاتي ايران بود که نه تنها مشمول برجام قرار دارد بلکه از جمله تاسيساتي است که به شدت از سوي بازرسان نظارت خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، «بهروز کمالوندي» سخنگو و معاون سازمان اتمي ايران در گفت‌وگو با  راجح عمر خبرنگار شبکه آي تي‌وي که در دفتر کارش صورت گرفت، تاکيد کرد توافق براي طرفين بهترين گزينه بود و محصول پروسه‌اي از مذاکرات فشرده با مشارکت 7 کشور و آژانس بين‌المللي هسته‌اي بود که آغاز آن به سال 2003 الي 2005 برمي‌گردد.

کمالوندي در اين گفت‌وگو اظهار داشت که ايران برداشتن هزاران سانتريفيوژ ، بازسازي تاسيسات آب سنگين اراک و صادر کردن هزاران کيلو اورانيوم غني شده را آغاز کرده اما اين اقدامات را با احتياط و نه با شتاب انجام مي‌دهد.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي ايران درباره موضوع بسيار مهم مصاحبه با دانشمندان هسته‌اي ايران افزود ، اين رويداد تحت شرايط موافقت شده و با دقت خاص رخ مي‌دهد.

وي تاکيد کرد، مصاحبه با دانشمندان ايران به بهانه ساختگي ابعاد احتمالي نظامي برنامه هسته‌اي گذشته امکان پذير نيست زيرا در آن صورت انگار ايران در کمال تعجب و بهت اتهام دانشمندانش را در محکمه پذيرفته‌ است.

به گزارش آي تي وي نيوز، کمالوندي در ادامه اين گفت‌‌وگو بر اهميت ژرف و گسترده‌تر برجام  تاکيد کرد.

وي در خاتمه اين گفت‌وگو اذعان داشت که توافق هسته‌اي براي طرفين موفقيتي تاريخي بوده و حکايت از اين دارد که دشمنان حتي با وجود عمق بي‌اعتمادي و اختلاف مي‌توانند به جاي استفاده از زور با گفت‌وگو  مسائل را برطرف کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html